Pomysł na reklamę

Mało kto zdaje sobie sprawę, że początki reklamy sięgają starożytności. Już wówczas trwała walka o klienta. Jednakże wyglądała ona zdecydowanie w przeciwnym wypadku . Przede wszystkim wówczas pojawiają się pierwsze napisy informujące, że w danym miejscu odnajduje się np. karczma. W średniowieczu z kolei powstała tzw. reklama ustna. Polegała ona na tym, że kupiec wykrzykiwał ceny towarów jak również zachwalał ich jakość. Prawdziwa rewolucja zaczęła się od momentu wynalezienia druku. Od tego momentu reklama zaczęła mieć coraz większe znaczenie jak również zataczać szersze kręgi. Obecnie nie można się uwolnić od reklamy. Pojawia się wszędzie. Agencje reklamowe starają się by ich reklama wyróżniła się wśród tysięcy innych. Co jednak zrobić gdy ludzie są coraz bardziej obojętni na reklamę. Przestają ją zauważać, zupełnie jakby zdołali odciąć dopływ reklamowych informacji. Jak reklamodawcy mogą sobie z tym poradzić? Jak trafić do odbiorców? Pożądane byłoby się nad tym zastanowić zanim ponownie ulokuje się pieniądze w nielubianych przez przechodniów ulotkach.

Ciekawym sposobem na dostanie nowych klientów jest adwords, czyli reklamy, które pokazują się w wyszukiwarce. Mają one tą przewagę nad typową reklamą, że trafiają wyłącznie do tych osób, które mogą być zainteresowane produktem. Jak to się dzieje? Jest to bardzo proste, użytkownik wpisuje dowolną frazę w wyszukiwarkę np. „kredyt konsolidacyjny” jak również od razu pojawia się w wyszukiwarce reklama właśnie kredytu konsolidacyjnego. Reklama ta dzięki temu, że jest skierowana do grupy docelowej powoduje większe zainteresowanie produktem. Podobnie działają linki sponsorowane, mają one poza tym zdecydowanie więcej zalet niż tradycyjne reklamy. Przede wszystkim trafiają do grupy docelowej w bardzo szybkim okresie. Ogłoszeniodawca może od razu zobaczyć czy reklama jest efektywna jak również w przypadku małego zainteresowania odpowiednio ją poprawić. Pożądane byłoby się wobec tego zastanowić czy nie lepiej będzie dla firmy kiedy dokona się przejścia z tradycyjnej reklamy na bardziej nowoczesną, jaka przynosi oczekiwane rezultaty.